Mangowa kolekcja – Kwiecień 2015

mangi_pl_mediaKwietniowe zbiory również były obfite, połowa z tego to mangi używane, więc wydałem na nie 1/2 ceny okładkowej co trochę oszczędziło mój portfel przed paczką z Japonii, którą musiałem opłacić kilka dni temu. W tym miesiącu również dominują mangi od Studia JG, którzy zaczynają wydawać coraz to lepsze serie. :3 Od razu powiem, że niestety nie miałem czasu jeszcze przeczytać tych mang. Tak więc zaczynajmy!

machine1-3_hitsuji1-2_s&w10-Unbreakable Machine Doll, tomy 1-3. Z początku jak JG pisało o „siedmiotomowej serii z tsundere, to pomyślałem, ze wydadzą Zero no Tsukaima, ale cieszy mnie i ten tytuł. Potrzebujemy więcej tsundere, bo to takie słodkie i zaborcze istotki. ❤
-Hitsuji no Uta, tomy 1-2. Miło jest widzieć, że u nas powoli wychodzą starsze tytuły dla bardziej wyszukanych fanów. OVA mi się podobała, manga na bank jest lepsza.
-Spice & Wolf tom 10. Mangowa wersja Horo jest absolutnie słodka, a jej przygody bardzo dobrze opowiedziane (choć niektóre wątki pominięte).
ksieciunio3-4_oblubienica1_kobato1i4_sao3-Książę Piekieł, tomy 3-4. Czyli taki Kurosz wersja druga poprawiona.
-Oblubienica czarnoksiężnika, tom 1. Czytałem póki co pół tomu i manga niesamowicie mi się podoba. Mam nadzieję, że kiedyś tam w przyszłości powstanie adaptacja tej mangi.
-Kobato, tomi 1 i 4. Perypetie Kobato są śmieszne, a kreska CLAMP’a jest zawsze miła dla oka. Czemu am tomy 1 i 4, a nie mam reszty? Proste, Kobato kupuję wyłącznie używaną.
rockRock na szóstkę. Takie jednotomowe cośik od Waneko, które jest zbiorem różnych historyjek wśród których jest bohaterka odkrywająca swoją pasję do gry na gitarze. Jak na coś krótkiego i okładkę, którą by każdy pominął na półce sklepowej, jest to nawet ciekawego.

 

Były mangi, teraz pora na media.

HOTDHighschool of the TITS, erm, znaczy się Dead.
Kompeltna seria na blu-ray dostępna na europejskim rynku. Jakość obrazu i dźwięku jest nawet bardzo dobra, ale wydanie ma kilka wad wśród których można wymienić wpadki przy tłumaczeniach piosenek (w romaji też), wydanie OVA wyłącznie na DVD (które zajmuje ledwo 1/4 powierzchni płyty jednowarstwowej), czy nieciekawy design okładki.

disgaea 4Makai Senki Disgaea 4.
Czyli witamy znów w zaświatach. Tym razem będziemy mogli pokierować Valvatorezem, upadłym tyranem, który wiecznie dotrzymuje danego słowa oraz jest niesamowicie wampirem, ponieważ zamiast żywić się krwią, żywi się… sardynkami. Wśród innych postaci moją ulubioną jest Fuka, nastolatka, która po śmierci nie stała się Prinny, lecz otrzymała jedynie kapelusz pingwina. Seria jak i jej pozostałe części jest robiona w tym samym klimacie i ma podobny silnik działania z kilkoma kosmetycznymi zmianami.

Kolejnym wpisem będzie paczka z Japonii i to, co uwielbiam najbardziej – prezenty od znajomych (konkretnie od jednego, ale to już w kolejnym wpisie. 😉

2 thoughts on “Mangowa kolekcja – Kwiecień 2015

  1. Książę Piekieł! Ostatnio w ogóle sporo się u nas wydaje mang podobnych do Kurosha, ale widocznie się sprzedają. No i każdy znajdzie wśród nich coś tematycznie dla siebie. xD Ja np. o ile samego Kuroshitsuji, czy takiej Pandory Hearts za bardzo nie lubię tak Księcią i Karneval bardzo dobrze mi się czyta. ^^
    Rock na szóstkę to jak na taką krótką jednotomówkę bardzo przyjemna pozycja. Ogólnie nie lubię shoujo, więc skoro nawet ja chwalę to znaczy, że faktycznie nie była najgorsza. haha

    • Ano, coś ostatnio zdarza się że jesteśmy zaskakiwani przez wydawców czymś niecodziennym w typowo sztampowych gatunkach.

Skomentuj

